Summa sidvisningar

torsdag 23 oktober 2014

Från stranden av Tjeggelvas









 Till Örnvik tur och retur igår för att titta till stugan. Givetvis så följde kameran med, snöfall och isande vind så blev det några bilder. Vintern kändes väldigt nära. Fotade med mitt nya objektiv och jag kan inte annat än att vara nöjd med kvaliten på bilderna tekniskt sett. Den nedersta bilden ska inte vara skarp ,här har jag lekt lite med dubbelexponering. På de övriga bilderna har jag haft lång slutartid för att sudda ut vågorna på stormande Tjeggelvas. Jag gillar när slutartiderna är så långa att vågorna  hinner skölja över ett par ggr under exponeringen, då bildas det som rök av vattnet.


4 kommentarer:

  1. Får jag vara nyfiken? Vilket är Ditt nya objektiv?
    Hoppas på många vackra bilder.
    Hälsningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ina.
      Mitt nya objektiv är ett Canon 16-35mm/2,8L ll USM. Jag gillar det verkligen. Nu är jag brännvidder på mina objektiv från 16mm-540mm och dessutom några fasta gluggar som är på 100mm,50mm,85mm. Skulle nog egentligen sälja nåt som jag inte använder så mycket.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera